Jak dlouho sledujeme TV?

Určitě není žádným tajemstvím, že média jsou naším každodenním společníkem. Když se ale podíváte na statistiky, kolik u nich denně strávíte času, možná vás to překvapí. Mediální agentura ZenithOptimedia uveřejnila data, která říkají, že každý z nás ve společnosti médií denně prosedí 490 minut, což je více než osm hodin!

Médiím věnujeme polovinu bdělého času

Největší díl si z tohoto osmihodinového koláče pochopitelně ukrajuje televize. Připadají na ni celé tři hodiny našeho času. Hned za ní v závěsu najdeme internet, v jehož společnosti denně trávíme dvě hodiny. Když tedy vezmeme v úvahu, že osm hodin denně spíme a zbylých 16 hodin strávíme v bdělém stavu, máme jasný výsledek. Celou polovinu tohoto času věnujeme médiím!

Jenže, jak se říká, není všem dnům konec. Agentura totiž dokonce předpovídá, že doba, kterou u médií prosedíme, se ještě bude prodlužovat. Předpovídají, že za dva roky už to bude 506 minut, tedy o rovných 16 minut více než činí dnešní průměr.

Nejvíc roste internet

A jak to bude s podílem různých druhů médií? Podle statistik nejvíce roste internet. Posledních pět let zaznamenal dvojnásobný růst a to na úkor jiných tradičních médií. Před pěti lety na něj připadalo 13 % našeho času. V roce 2017 už to pravděpodobně bude celých 30 %, tedy více než dvojnásobek současných hodnot.

Latinská Amerika miluje rádio

Nejvíc mediálního času přitom připadá na Latinskou Ameriku, kde denně lidé u médií stráví 13 hodin. I tady mají lidé nejraději televizi a internet, ovšem třetí v žebříčku je rádio, které poslouchají tři hodiny denně. Střed a východ Evropy předběhl se svými 622 mediálními minutami denně i USA. Západ Evropy je o něco malinko mírnější a připadá na něj „jen“ 586 minut.  Na Blízkém východě jednoznačně vítězí internet se čtyřmi hodinami denně, v USA lidé sledují pět hodin denně televizi.

Aktuálně v tv světě
Jak jsme vás již informovali, Česká televize chystá do svého vysílání zajímavou novinku, která ponese název Inspektor ..
18.02.2018
Jedním z pořadů na TV Barrandov jsou i Aféry. Je poměrně známý, a to mimo jiné proto, že je vysílán hned čtyřikrát ..
16.02.2018
Takzvaná koprodukční tvorba není v dnešní době nic výjimečného. O co se vlastně jedná? Jde o cestu, při které ..
11.02.2018
TV Nova je u nás stále jasnou komerční jedničkou. Aby tomu tak bylo, rozhodně nesmí usnout na vavřínech. I proto ..
09.02.2018
Už se to nezadržitelně blíží. A co konkrétně? Samozřejmě známý sportovní svátek, kterým jsou olympijské hry. Je ..
04.02.2018
Pokud patříte do poměrně početné skupiny milovníků fotbalu, potom víte, že na volně šiřitelných, tedy bezplatných ..
30.01.2018
Už se to pomalu ale jistě blíží. Co? Onen termín přechodu, kdy se již nebude využívat současná pozemní digitální ..
26.01.2018
TV Prima má zaregistrováno několik obchodních známek, které se týkají jednotlivých pořadů. To není v rámci televizí ..
25.01.2018
I když je zde stále ještě zimné období, během kterého běží na televizních obrazovkách několik různorodých novinek, ..
21.01.2018
První kolo prezidentské volby je za námi. Možná je zbytečné to uvádět, ale pro úplnost dodejme, že do druhého kola ..
18.01.2018