Největší podíl stále připadá na klasické televizní vysílání

Jaké trendy se objevují na televizním trhu? Vzájemnou symbiózu a podporu stále více vykazuje video, video na online platformě i v klasické televizi. Největší podíl má zatím pořád klasika, tedy klasické živé vysílání v televizi. Podíl těch ostatních ovšem roste.

Živá TV stále vítězí

Data z věkové skupiny 4+ hlásí, že největší podíl stále připadá na živou televizi, a to přes 43 % veškerého sledování. Když se připočtou i pořady shlédnuté v rámci televizního archivu a také televizní programy sledované přes internet, potom jde celkově asi o 62 % veškerého videa. Na další videa, tedy jiná než v rámci TV, potom připadá podíl 29 %. Trochu odlišnou strukturu sledování videí přitom vykazují mladí diváci. Věková skupina od 16 do 34 % obvykle preferuje různá internetová videa. Na tuto kategorii potom připadá zhruba 45 % obsahového podílu. Výzkumy a data ale jednoznačně ukazují, že ve chvíli, kdy mladí založí rodiny, nebo mírně zestárnou, už mají jiné preference. Čím dál méně času tráví u videí na internetu. Stále větší podíl pak u nich zabírají živé pořady v televizi.

Sledovanost zvyšuje propojení

Video je přitom v současnosti pestrou škálou různého typu obsahu. Nepředstavujeme si u zde jenom typická videa prezentovaná na Facebooku a YouTube. Do kategorie video spadá i lineární vysílání, pod tím rozumíme právě televizní vysílání, a to jak naživo, tak i programy sledované ve zpětném zhlédnutí. A patří sem i různé platformy provozovatelů televize nebo třeba AppleTV+ či Netflix. To ale není samozřejmě zdaleka všechno. Řadí se sem i produkce třeba DVTV, čili internetových médií. Ve hře jsou i streamovací služby. Platí ovšem, že nejvíce živé vysílání sledují přes klasický televizor. Naopak proostatní služby typu Netflixu a dalších lidé nejčastěji využívají notebooky, tablety či chytré telefony. Na těchto zařízeních pak obvykle dominuje sledování videí na YouTube. U nás se při porovnání sledování více využívají notebooky než mobily. Využívání různých typů obsahu a jejich propojování – kombinace klasického živého vysílání, online vysílání, možnost interaktivního zásahu přitom sledovanost TV zvyšují.

Aktuálně v tv světě
Myslet si, že křivka vývoje sledovanosti televizních pořadů na počítači je totožná jako ta u televize by bylo chybou. ..
23.02.2021
I když mezi nejoblíbenější televizní programy patří seriály, samozřejmě televizní kanály chystají i další ..
21.02.2021
Od středečního večera 24. února 2021 nabídne TV Nova bonusy k velmi žádanému programu MasterChef Česko. Nasadí je ve ..
16.02.2021
V lednu letošního roku se jedničkou ve sledovanosti stala Česká televize, jejíž podíl na sledovanosti se dostal až na ..
14.02.2021
Zcela určitě k tomu dopomohla koronavirová krize – v loňském roce stoupla sledovanost televizí obecně. Na dvojnásobek ..
09.02.2021
Nové zpravodajství chystá na svém kanále Česká televize. Na ČT3, kanále, který odstartoval svoje vysílání vloni ..
07.02.2021
Počínaje 2. únorem 2021 rozšiřuje zpravodajská stanice CNN Prima News, náležející ke skupině TV Prima, regionální ..
02.02.2021
Jaké trendy se objevují na televizním trhu? Vzájemnou symbiózu a podporu stále více vykazuje video, video na online ..
29.01.2021
Počínaje nedělním večerem 31. ledna 2021 chystá Česká televize žhavou novinku z kriminální branže. Jde o nový ..
26.01.2021
Televizní kanály a jejich vedení už dávno dobře ví, jak důležitá je provázanost a vzájemná podpora televizního ..
22.01.2021