Pro média se připravuje dotační program ministerstva kultury. Mluví se až o dvou miliardách korun

I pro média nastaly vlivem pandemie těžké časy. Sice diváci trávili u televize průměrně více času, ale zmenšily se investice do reklamy a také se musely pozastavit prakticky všechny plánované projekty. Ministr kultury Lubomír Zaorálek nyní potvrdil, že se na pomoc zpravodajským médiím chystá dotační program. Zatím je projekt ve fázi příprav, kdy se především musí připravit kritéria pro rozdělování finanční pomoci.

Pomoc pro velká média

Dle slov ministryně financí Aleny Schillerová je také zřejmé, že případná podpora by měla mít plošný charakter. Údajně by se mělo jednat o částku přesahující dvě miliardy korun, což je jistě štědrá pomoc. Nejčastěji se hovoří o tom, že média by dostala pomoc na základě svých tržeb. I z toho důvodu by na pomoc snadno dosáhly velké mediální domy, včetně Mafry, která je ve vlastnictví premiéra Babiše. Menší vydavatelství, která mají nízké tržby, by tedy měla jen malou šanci jakoukoliv pomoc získat, což na první pohled rozhodně nepůsobí zrovna spravedlivě. Zatím však nejsou žádná konkrétní pravidla stanovena a toto jsou tedy jen spekulace o možném vývoji.

Ministr kultury uvedl, že o podpoře se hovořilo již v březnu, tedy krátce poté, co pandemie vypukla i u nás. Zároveň ale odmítl upřesnit, kolik by do programu mohla vláda uvolnit peněz. Důležité je také to, jak se k celému projektu postaví Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a Evropská komise, která musí být notifikována.

Strop na dvou miliardách

Přímo s vydavatelskými domy jednali v uplynulých týdnech politici vládních ANO a ČSSD. Ze strany médií se jim dostalo požadavku na asi 2,5 miliardy korun, ale tato částka byla ministryní financí odmítnuta s tím, že strop bude na dvou miliardách. Kromě této podpory se také hovoří o tom, že by vláda měla uvolnit na inzerci související s epidemií koronaviru nového typu v tištěných médiích přibližně 1,1 miliardy. Ty by byly rozloženy tak, že na televizní reklamu by připadlo 700 milionů, na rozhlas 300 milionů a na venkovní reklamu 200 milionů korun.

Aktuálně v tv světě

Úterky a čtvrtky patří na Nově seriálu Jedna rodina. Ovšem tento seriál se před ..

12.06.2025
Již deset let propojuje projekt iReportér České televize diváky s televizním vysíláním. Původně byl projekt pouze ..
10.06.2025

Vzpomínáte si na reality show Farma, která se v Česku natáčela v roce 2012 a moderovala ji ..

06.06.2025

Jméno zápasníka MMA Karlose Vémoly je povědomé i těm, kteří se o bojové sporty ..

03.06.2025

Označili byste sami sebe jako milovníky sportu? Po konci Mistrovství světa v hokeji, které ..

28.05.2025
Na začátku června 2024 proběhla akce, na jejímž konci došlo k návratu divokých koní zpátky do volné přírody. Diváci ..
27.05.2025
Vzpomínáte si na dětství, které by nebylo stejné bez sledování večerníčku? Protože večerníček letos slaví již ..
22.05.2025
Letos na podzim si v kinosálech přijdou na své milovníci hororů, zejména série V zajetí démonů. Filmem V zajetí ..
20.05.2025
Letos v květnu uběhlo již neuvěřitelných 20 let od doby, kdy Česká televize spustila svůj třetí program. Pro Českou ..
18.05.2025

Květen se nese v duchu oslav nejen pro zpravodajskou stanici ČT24, která 2. května 2025 ..

16.05.2025