Pro média se připravuje dotační program ministerstva kultury. Mluví se až o dvou miliardách korun

I pro média nastaly vlivem pandemie těžké časy. Sice diváci trávili u televize průměrně více času, ale zmenšily se investice do reklamy a také se musely pozastavit prakticky všechny plánované projekty. Ministr kultury Lubomír Zaorálek nyní potvrdil, že se na pomoc zpravodajským médiím chystá dotační program. Zatím je projekt ve fázi příprav, kdy se především musí připravit kritéria pro rozdělování finanční pomoci.

Pomoc pro velká média

Dle slov ministryně financí Aleny Schillerová je také zřejmé, že případná podpora by měla mít plošný charakter. Údajně by se mělo jednat o částku přesahující dvě miliardy korun, což je jistě štědrá pomoc. Nejčastěji se hovoří o tom, že média by dostala pomoc na základě svých tržeb. I z toho důvodu by na pomoc snadno dosáhly velké mediální domy, včetně Mafry, která je ve vlastnictví premiéra Babiše. Menší vydavatelství, která mají nízké tržby, by tedy měla jen malou šanci jakoukoliv pomoc získat, což na první pohled rozhodně nepůsobí zrovna spravedlivě. Zatím však nejsou žádná konkrétní pravidla stanovena a toto jsou tedy jen spekulace o možném vývoji.

Ministr kultury uvedl, že o podpoře se hovořilo již v březnu, tedy krátce poté, co pandemie vypukla i u nás. Zároveň ale odmítl upřesnit, kolik by do programu mohla vláda uvolnit peněz. Důležité je také to, jak se k celému projektu postaví Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a Evropská komise, která musí být notifikována.

Strop na dvou miliardách

Přímo s vydavatelskými domy jednali v uplynulých týdnech politici vládních ANO a ČSSD. Ze strany médií se jim dostalo požadavku na asi 2,5 miliardy korun, ale tato částka byla ministryní financí odmítnuta s tím, že strop bude na dvou miliardách. Kromě této podpory se také hovoří o tom, že by vláda měla uvolnit na inzerci související s epidemií koronaviru nového typu v tištěných médiích přibližně 1,1 miliardy. Ty by byly rozloženy tak, že na televizní reklamu by připadlo 700 milionů, na rozhlas 300 milionů a na venkovní reklamu 200 milionů korun.

Aktuálně v tv světě
Tento televizní kanál jistě není třeba představovat.. Na televizi se mladší generace již tolik nedívá a tímto tahem se ..
09.05.2021
Nová reality show na Primě slibuje něco, co ještě diváci na českých obrazovkách neviděli. Do luxusní vily se na čas ..
02.05.2021
Opatření proti koronaviru naštěstí nemají příliš silný vliv na televizní reklamu. Pokud jde o GRP během prvního ..
18.04.2021
Už nyní TV Nova annoncuje některé nové pořady, které by se měly objevit v jejím podzimním vysílacím schématu. Jde o ..
15.04.2021
Na detektivní žánr znovu sází Česká televize. Připravuje se další z řady seriálových kriminálek, to nová se zrodí ..
11.04.2021
Nemoc Covid-19 bohužel zasahuje i do vysílacích plánů. Poznali to i týmy televize Prima, které kvůli onemocnění museli ..
08.04.2021
V posledních týdnech se hodně hovořilo o tom, zda bude nadále pokračovat program ČT3, protože skončila roční lhůta, ..
01.04.2021
Na TV Nova se bude vysílat nová řada SuperStar, i když za trochu jiných podmínek. ČT1 nyní žije obměnou svojí ..
28.03.2021
Druhá řada Kukaček, nový program Karla Šípa, nové kriminálky, to vše připravuje Česká televize. Zároveň ..
24.03.2021
Jak probíhal covidový rok v televizích? Pandemie zasáhla televize jako jedno z mála odvětví pozitivně. ..
20.03.2021