Pro média se připravuje dotační program ministerstva kultury. Mluví se až o dvou miliardách korun

I pro média nastaly vlivem pandemie těžké časy. Sice diváci trávili u televize průměrně více času, ale zmenšily se investice do reklamy a také se musely pozastavit prakticky všechny plánované projekty. Ministr kultury Lubomír Zaorálek nyní potvrdil, že se na pomoc zpravodajským médiím chystá dotační program. Zatím je projekt ve fázi příprav, kdy se především musí připravit kritéria pro rozdělování finanční pomoci.

Pomoc pro velká média

Dle slov ministryně financí Aleny Schillerová je také zřejmé, že případná podpora by měla mít plošný charakter. Údajně by se mělo jednat o částku přesahující dvě miliardy korun, což je jistě štědrá pomoc. Nejčastěji se hovoří o tom, že média by dostala pomoc na základě svých tržeb. I z toho důvodu by na pomoc snadno dosáhly velké mediální domy, včetně Mafry, která je ve vlastnictví premiéra Babiše. Menší vydavatelství, která mají nízké tržby, by tedy měla jen malou šanci jakoukoliv pomoc získat, což na první pohled rozhodně nepůsobí zrovna spravedlivě. Zatím však nejsou žádná konkrétní pravidla stanovena a toto jsou tedy jen spekulace o možném vývoji.

Ministr kultury uvedl, že o podpoře se hovořilo již v březnu, tedy krátce poté, co pandemie vypukla i u nás. Zároveň ale odmítl upřesnit, kolik by do programu mohla vláda uvolnit peněz. Důležité je také to, jak se k celému projektu postaví Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a Evropská komise, která musí být notifikována.

Strop na dvou miliardách

Přímo s vydavatelskými domy jednali v uplynulých týdnech politici vládních ANO a ČSSD. Ze strany médií se jim dostalo požadavku na asi 2,5 miliardy korun, ale tato částka byla ministryní financí odmítnuta s tím, že strop bude na dvou miliardách. Kromě této podpory se také hovoří o tom, že by vláda měla uvolnit na inzerci související s epidemií koronaviru nového typu v tištěných médiích přibližně 1,1 miliardy. Ty by byly rozloženy tak, že na televizní reklamu by připadlo 700 milionů, na rozhlas 300 milionů a na venkovní reklamu 200 milionů korun.

Aktuálně v tv světě
Jak se projevuje druhá vlna pandemie koronaviru na sledovanosti televizního vysílání? Podle očekávání roste sledovanost ..
25.10.2020
Natáčení zbrusu nového pořadu nyní ohlásila Česká televize. Pod jejími křídly vzniká desetidílný televizní seriál ..
20.10.2020
TV Prima nyní upravuje programové schéma svého kanálu Prima Zoom. Cílem je zlepšit přehlednost a tematickou podobu ..
18.10.2020
Už avizovanou novinku v podobě sociálního experimentu nasadí na poslední říjnovou středu TV Nova. Předpokládá, že na ..
13.10.2020
S příchodem podzimu TV Prima vsadila na kutilství. Už 29. září 2020 úspěšně odstartoval nový pořad Fachmani. Během ..
11.10.2020
Návrat k už odvysílaným televizním pořadům začíná být pro spoustu Čechů velmi aktuální. Jasně to prozrazuje ..
08.10.2020
Letošní oslavy pětapadesátin dětmi milovaného večerníčku, mimochodem jeho podoba je jedna z mála věcí, která se ..
05.10.2020
Podzim na Primě se nesl ve znamení mnoha změn. Bylo třeba vyhodnotit fungování nového kanálu CNN Prima News, který ..
03.10.2020
Před nedávnem jsme informovali o zajímavé možnosti, kterou pro své diváky připravila televize Prima. Ta po neúspěchu ..
02.10.2020
Televize Nova s nástupem podzimu vsadila na osvědčené formáty, které již v minulosti přilákaly dostatek ..
01.10.2020