Pro média se připravuje dotační program ministerstva kultury. Mluví se až o dvou miliardách korun

I pro média nastaly vlivem pandemie těžké časy. Sice diváci trávili u televize průměrně více času, ale zmenšily se investice do reklamy a také se musely pozastavit prakticky všechny plánované projekty. Ministr kultury Lubomír Zaorálek nyní potvrdil, že se na pomoc zpravodajským médiím chystá dotační program. Zatím je projekt ve fázi příprav, kdy se především musí připravit kritéria pro rozdělování finanční pomoci.

Pomoc pro velká média

Dle slov ministryně financí Aleny Schillerová je také zřejmé, že případná podpora by měla mít plošný charakter. Údajně by se mělo jednat o částku přesahující dvě miliardy korun, což je jistě štědrá pomoc. Nejčastěji se hovoří o tom, že média by dostala pomoc na základě svých tržeb. I z toho důvodu by na pomoc snadno dosáhly velké mediální domy, včetně Mafry, která je ve vlastnictví premiéra Babiše. Menší vydavatelství, která mají nízké tržby, by tedy měla jen malou šanci jakoukoliv pomoc získat, což na první pohled rozhodně nepůsobí zrovna spravedlivě. Zatím však nejsou žádná konkrétní pravidla stanovena a toto jsou tedy jen spekulace o možném vývoji.

Ministr kultury uvedl, že o podpoře se hovořilo již v březnu, tedy krátce poté, co pandemie vypukla i u nás. Zároveň ale odmítl upřesnit, kolik by do programu mohla vláda uvolnit peněz. Důležité je také to, jak se k celému projektu postaví Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a Evropská komise, která musí být notifikována.

Strop na dvou miliardách

Přímo s vydavatelskými domy jednali v uplynulých týdnech politici vládních ANO a ČSSD. Ze strany médií se jim dostalo požadavku na asi 2,5 miliardy korun, ale tato částka byla ministryní financí odmítnuta s tím, že strop bude na dvou miliardách. Kromě této podpory se také hovoří o tom, že by vláda měla uvolnit na inzerci související s epidemií koronaviru nového typu v tištěných médiích přibližně 1,1 miliardy. Ty by byly rozloženy tak, že na televizní reklamu by připadlo 700 milionů, na rozhlas 300 milionů a na venkovní reklamu 200 milionů korun.

Aktuálně v tv světě
Myslet si, že křivka vývoje sledovanosti televizních pořadů na počítači je totožná jako ta u televize by bylo chybou. ..
23.02.2021
I když mezi nejoblíbenější televizní programy patří seriály, samozřejmě televizní kanály chystají i další ..
21.02.2021
Od středečního večera 24. února 2021 nabídne TV Nova bonusy k velmi žádanému programu MasterChef Česko. Nasadí je ve ..
16.02.2021
V lednu letošního roku se jedničkou ve sledovanosti stala Česká televize, jejíž podíl na sledovanosti se dostal až na ..
14.02.2021
Zcela určitě k tomu dopomohla koronavirová krize – v loňském roce stoupla sledovanost televizí obecně. Na dvojnásobek ..
09.02.2021
Nové zpravodajství chystá na svém kanále Česká televize. Na ČT3, kanále, který odstartoval svoje vysílání vloni ..
07.02.2021
Počínaje 2. únorem 2021 rozšiřuje zpravodajská stanice CNN Prima News, náležející ke skupině TV Prima, regionální ..
02.02.2021
Jaké trendy se objevují na televizním trhu? Vzájemnou symbiózu a podporu stále více vykazuje video, video na online ..
29.01.2021
Počínaje nedělním večerem 31. ledna 2021 chystá Česká televize žhavou novinku z kriminální branže. Jde o nový ..
26.01.2021
Televizní kanály a jejich vedení už dávno dobře ví, jak důležitá je provázanost a vzájemná podpora televizního ..
22.01.2021