Největší podíl stále připadá na klasické televizní vysílání

Jaké trendy se objevují na televizním trhu? Vzájemnou symbiózu a podporu stále více vykazuje video, video na online platformě i v klasické televizi. Největší podíl má zatím pořád klasika, tedy klasické živé vysílání v televizi. Podíl těch ostatních ovšem roste.

Živá TV stále vítězí

Data z věkové skupiny 4+ hlásí, že největší podíl stále připadá na živou televizi, a to přes 43 % veškerého sledování. Když se připočtou i pořady shlédnuté v rámci televizního archivu a také televizní programy sledované přes internet, potom jde celkově asi o 62 % veškerého videa. Na další videa, tedy jiná než v rámci TV, potom připadá podíl 29 %. Trochu odlišnou strukturu sledování videí přitom vykazují mladí diváci. Věková skupina od 16 do 34 % obvykle preferuje různá internetová videa. Na tuto kategorii potom připadá zhruba 45 % obsahového podílu. Výzkumy a data ale jednoznačně ukazují, že ve chvíli, kdy mladí založí rodiny, nebo mírně zestárnou, už mají jiné preference. Čím dál méně času tráví u videí na internetu. Stále větší podíl pak u nich zabírají živé pořady v televizi.

Sledovanost zvyšuje propojení

Video je přitom v současnosti pestrou škálou různého typu obsahu. Nepředstavujeme si u zde jenom typická videa prezentovaná na Facebooku a YouTube. Do kategorie video spadá i lineární vysílání, pod tím rozumíme právě televizní vysílání, a to jak naživo, tak i programy sledované ve zpětném zhlédnutí. A patří sem i různé platformy provozovatelů televize nebo třeba AppleTV+ či Netflix. To ale není samozřejmě zdaleka všechno. Řadí se sem i produkce třeba DVTV, čili internetových médií. Ve hře jsou i streamovací služby. Platí ovšem, že nejvíce živé vysílání sledují přes klasický televizor. Naopak proostatní služby typu Netflixu a dalších lidé nejčastěji využívají notebooky, tablety či chytré telefony. Na těchto zařízeních pak obvykle dominuje sledování videí na YouTube. U nás se při porovnání sledování více využívají notebooky než mobily. Využívání různých typů obsahu a jejich propojování – kombinace klasického živého vysílání, online vysílání, možnost interaktivního zásahu přitom sledovanost TV zvyšují.

Aktuálně v tv světě

Úterky a čtvrtky patří na Nově seriálu Jedna rodina. Ovšem tento seriál se před ..

12.06.2025
Již deset let propojuje projekt iReportér České televize diváky s televizním vysíláním. Původně byl projekt pouze ..
10.06.2025

Vzpomínáte si na reality show Farma, která se v Česku natáčela v roce 2012 a moderovala ji ..

06.06.2025

Jméno zápasníka MMA Karlose Vémoly je povědomé i těm, kteří se o bojové sporty ..

03.06.2025

Označili byste sami sebe jako milovníky sportu? Po konci Mistrovství světa v hokeji, které ..

28.05.2025
Na začátku června 2024 proběhla akce, na jejímž konci došlo k návratu divokých koní zpátky do volné přírody. Diváci ..
27.05.2025
Vzpomínáte si na dětství, které by nebylo stejné bez sledování večerníčku? Protože večerníček letos slaví již ..
22.05.2025
Letos na podzim si v kinosálech přijdou na své milovníci hororů, zejména série V zajetí démonů. Filmem V zajetí ..
20.05.2025
Letos v květnu uběhlo již neuvěřitelných 20 let od doby, kdy Česká televize spustila svůj třetí program. Pro Českou ..
18.05.2025

Květen se nese v duchu oslav nejen pro zpravodajskou stanici ČT24, která 2. května 2025 ..

16.05.2025